Dnia 24. 03.
2014r. uczniowie klasy IIIa i IIIb Gimnazjum Publicznego w Żmudzi wraz z
opiekunami: panią Marią Słoniec, panią Kazimierą Ciupa i panią Katarzyną
Bogucką odwiedzili Giełdę Szkół, która już po raz 18-ty została zorganizowana w
Bibliotece Pedagogicznej w Chełmie. Celem akcji było
zapoznanie uczniów trzecich klas gimnazjum z ofertą edukacyjną szkół
ponadgimnazjalnych na terenie Chełma i powiatu chełmskiego.
Pierwszym punktem
programu Giełdy było zwiedzanie stoisk, gdzie prezentacji szkół dokonali sami
uczniowie informując gimnazjalistów między innymi o profilach kształcenia,
kryteriach i wymaganiach, jakie należy spełnić by zostać uczniem danej szkoły
ponadgimnazjalnej. Każdy gimnazjalista miał także możliwość krótkiej rozmowy
czy zadania pytań starszym kolegom. Następnie uczniowie naszego gimnazjum
obejrzeli cztery wybrane przez siebie prezentacje multimedialne różnych szkół: I
Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Czarnieckiego w Chełmie, II Liceum
Ogólnokształcące im. gen. Gustawa Orlicz-Dreszera w Chełmie, Zespół Szkół
Gastronomicznych i Hotelarskich im. Kazimierza Andrzeja Jaworskiego w Chełmie oraz Zespół
Szkół Technicznych im. Generała Zygmunta Bohusza-Szyszko w Chełmie. Miłym
zaskoczeniem dla gimnazjalistów było spotkanie na Giełdzie absolwentów naszego
gimnazjum, którzy prezentowali szkoły, do których obecnie uczęszczają.
Ostatnim punktem programu była możliwość skorzystania z porad psychologów
Zespołu Wychowania i Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Chełmie,
zapoznanie się z ofertą Bursy Szkolnej oraz Powiatowego Urzędu Pracy w
Chełmie.
Ponadto opiekunowie gimnazjalistów otrzymali pakiet materiałów
informacyjnych o wszystkich obecnych na Giełdzie szkołach ponadgimnazjalnych.
Każdy uczeń biorący udział w Giełdzie Szkół mógł pogłębić wiedzę oraz
dokładnie zapoznać się z ofertą wybranej przez siebie szkoły, natomiast
uczniowie, którzy jeszcze się wahają mięli w czym wybierać, ponieważ w tym roku
w Giełdzie uczestniczyło 15 szkół ponadgimnazjalnych z Chełma i powiatu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz