Obszar nr1 -ciekawe zajęcia edukacyjne
W ramach tego obszaru zostały przeprowadzone dwie lekcje wychowania fizycznego . Oto scenariusze tych zajęć i zdjęcia.
Scenariusz
nr 1
Zajęcia
wychowania fizycznego z dnia 14.03.2014r.kl:IIab
chłopców –piłka nożna.
Scenariusz zajęć- piłka nożna
TEMAT: Doskonalenie przyjęcia,prowadzenia
i uderzenia piłki w grze szkolnej.
CELE LEKCJI:
W – wpływ gier i zabaw na rozwijanie zdolności taktycznych
U –
doskonalenie przyjęcia, prowadzenia i uderzenia piłki wewnętrznym i zewnętrznym
podbiciem, kształtowanie tzw. „czucia piłki”, różne formy rozwiązywania
zadań taktycznych w grze 4:4
S–
kształtowanie szybkości i wytrzymałości
P –
współdziałanie grupy w doskonaleniu umiejętności
- Przybory przyrządy: piłki nożne, tyczki, szarfy
- Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
- Czas trwania: 45’
- Prowadzący zajęcia: Elżbieta Mróz
Część toku
|
Tok
|
Treść
|
Uwagi org
– met.
|
Uwagi
|
I.
|
Moment organizacyjno porządkowy
Ćw. rozgrzewające z piłkami
|
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie
tematu lekcji
Swobodny trucht dookoła Sali gimnastycznej.
- w truchcie naprzemianstronne krążenia RR w przód i
w tył
- w truchcie na sygnał prowadzącego skłon T w przód
z pogłębieniem. Na sygnał powrót do truchtu.
- w truchcie dookoła sali, na sygnał przysiad i
marsz drobnymi kroczkami do przodu, na sygnał przejście do truchtu.
- w truchcie dookoła Sali „zbieranie grzybów”
- w truchcie dookoła Sali na sygnał waga, raz na
prawą raz na lewą nogę.
Ćw. w biegu:
- prowadzenie piłki dowolnym sposobem z jednoczesnym
krążeniem RR w różnych płaszczyznach
- lekkie uderzenie piłki w przód, sliping A do piłki
- j/w sliping C do piłki
- przetoczenie piłki bokiem zew. Krawędzią podeszwy
PN i LN
- przeskoki z naprzemiennym toczeniem piłki w przód
Ćw. w miejscu:
- dowolna żonglerka
- przeskoki obunóż w przód, w tył, w bok nad leżącą
w miejscu piłką.
- postawa rozkroczna piłka w dłoniach; krążenia T
- p.w – j/w piłka między kolanami RR na biodrach
krążenia bioder
|
Motywacja do zajęć
|
dwuszereg
podział na dwie grupy
Zmiana ćw. na sygnał prowadzącego
|
II.
|
Zabawa doskonaląca uderzenie wew. i zew. podbiciem
Gra szkolna
|
„Wybijanka” – grający dzielą się na dwie drużyny,
jedna ustawia się w kole w rozsypce a druga na jego obwodzie. Ci na obwodzie
podają sobie piłkę, dowolnym sposobem starając się trafić któregoś z
zawodników w kole, uderzając piłkę wew. lub zew. podbiciem .
Trafiony wychodzi z koła, zabawa trwa do momentu
trafienia wszystkich zawodników w kole, w tedy następuje zmiana ról.
„Żonglerka głową” – ćw. w parach odbijają piłkę
głową między sobą jednocześnie licząc ilość odbić.
Gra 4:4 do
otwartych bramek – zawodnicy atakują i bronią bramek o szerokości ok. 1,5m
ustawionych wew. pola gry 5m od linii końcowych boiska do których można
strzelać z obu stron.
|
Trafiony zawodnik pomaga w dostarczaniu piłek
grającym na obwodzie koła
Prowadzący zwraca uwagę na prawidłowo przekazywaną
pałeczkę
Drużyna oznaczona szarfami
|
Podział grupy
na dwa zespoły
Odległość ok. 1,5m
Każda gra dwa mecze
|
III
|
Ćw. uspokajające i rozluźniające
|
„Żonglerka z liczeniem” – ćw. w parach, 1 – ka
żongluje piłkę odczytuje liczbę palców u podniesionych dłoni 2 – ki. Po
sygnale zmiana ról.
Zbiórka, omówienie zajęć, podanie wyników,pożegnanie
|
Żonglujący stara się by piłka nie upadła na podłogę
|
Rozsypka
dwuszereg
|
Scenariusz
nr 2
Zajęcia
wychowania fizycznego z dnia 24.03.2014r.-kl:Iab
dziewcząt –piłka nożna.
Scenariusz zajęć z piłki nożnej
TEMAT:. Uderzenia piłki nogą. Doskonalenie podstawowych elementów w grze.
CELE LEKCJI:
Umiejętności – prawidłowe wykonywanie podań i strzałów nogą,
prowadzenie piłki
Motoryczność – kształtowanie szybkości, zwrotności, skoczności.
Wiadomości– rodzaje podań i strzałów –
wykorzystanie w grze;
Przybory przyrządy: piłki nożne, chorągiewki,
znaczniki
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45’
Prowadzący zajęcia:
Elżbieta Mróz
Tok lekcyjny
|
Zadania szczegółowe
|
Metody i formy
|
Uwagi metodyczno-organizacyjne
|
Część wstępna
Przygotowanie do wysiłku
|
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i
przygotowania ćwiczących,
- przedstawienie celów lekcji,
- trucht dookoła sali, krążenia ramion, wieloskoki,
skłony w przód, wyskoki z naśladowaniem piłki głową, skrętoskłony, podpory
przodem i tyłem, bieg slalomem między maszerującymi ćwiczącymi, przebieżki.
Ćwiczenia rozciągające
|
Metoda
naśladowcza
ścisła
|
|
Część główna.
Doskona-lenie uderzeń nogą –gra szkolna.
|
Gra szkolna, doskonaląca wszystkie formy uderzeń
piłki. Podział na drużyny, sędziowanie.
|
Metoda zadaniowa ścisła
|
.
|
Część
końcowa
Uspokojenie organiz-mu
|
Konkurs rzutów karnych. Każdy uczeń wykonuje po 1
strzale z rzutu karnego.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji. Ocena aktywności i
osiągnięć uczniów.
Pożegnanie
|
Metoda zadaniowa ścisła
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz